► Natuurlijk je overgangsklachten aanpakken.         

De OVERGANG. Je moet er doorheen, maar het liefst zonder ongemakken. Want die kunnen je meer in de weg zitten dan je zou verwachten. Ze maken je onzeker maken en kunnen echt storend zijn in je doen en laten. 
De overgang bestaat uit 3 fases.

Doe de ZELFTEST 

►  klik hier     

►                        

 

De eerste fase begint al veel eerder dan je waarschijnlijk denkt
 

De Overgang neemt een hele periode in beslag. Je lichaam doet er minimaal 1 tot zelfs wel 5 jaar over om om te schakelen van een periode waarin je vruchtbaar bent naar het moment waarop dit niet meer het geval is. Pas daarna kan je hormoonhuishouding weer tot rust komen. 
Tot die tijd is het roeien met de riemen die je hebt. Hormonen zullen met je aan de haal gaan, en invloed uitoefenen. Maar 

Iedere periode vraagt zijn eigen toepassingen om de klachten die erbij horen te verlichten.

De periode van de totale overgang is in 3 etappes in te delen: 

  • Fase 1: De pre-overgang                                               
  • Fase 2: De overgang
  • Fase 3: De post overgang     

 

Elke fase heeft zijn specifieke kenmerken.
Wil je weten of je in de overgang bent, of in welke fase je zit..? 
Doe de ZELFTEST 

►  klik hier  
                 

Gelukkig gaat de  omschakeling niet van de ene op andere dag. Het zou enorme reacties geven in je lijf als je ‘chemische fabriek’ opeens stil komt te liggen.
Je boft als het heel geleidelijk en soepel verloopt. Want je lichaam zal zich steeds moeten aanpassen aan de nieuwe situatie die zich hormonaal voordoet. 
En eigenlijk begint de menopauze al vér voordat de meest in het oog springende verschijnselen zich voordoen.

De Pre-overgang.
Tijdens deze periode zal je menstruatie gaan veranderen. Het zal minder regelmatig worden. Het kan zijn dat je het zomaar een maandje overslaat. De menstruatie kan heftiger zijn, of juist minder. Emotioneel zal je iets meer op en neer gaan.

  • Deze periode vraagt om ondersteuning in regelmaat en verlichting van klachten. Dit kan door het evenwicht tussen de verschillende hormonen te ondersteunen.

Hiervoor zijn met name kruiden en planten zeer geschikt. Ze worden al eeuwen hiervoor gebruikt. Ze zwakken de heftigheid af.
Samen met wat aanpassingen in je voeding ondersteunt het je deze eerste periode.


De Overgang.
Dit de middelste periode. Hierin zal toch echt je hormoonhuishouding moeten worden afgebouwd en worden aangepast. Dit vraagt heel wat aanpassingen van je lichaam wat je niet alleen lichamelijk, maar ook op mentaal emotioneel gebied zal merken.

  • Hiervoor zijn dus ook andere ondersteunende middelen geschikt. Middelen die ‘je er doorheen helpen’
    Er zijn kruiden die het gemis van het steeds lager wordende oestrogeen-niveau compenseren. Door ook de lever met kruiden en voeding te ondersteunen, kan alles beter verwerkt  worden en zorgt het voor dat beetje extra begeleiding tijdens deze periode.
     

De post-overgang.
Tijdens deze periode zal er meer rust terugkeren in je lichaam. De uitschieters verdwijnen en hormonen schikken zich naar hun nieuwe rol. Emotioneel kan het wel nog alle kanten op gaan.

  • Hierbij zijn kruiden geschikt die je mentaal emotioneel wat stabieler maken en je meer rust geven. Ook voeding, specifieke vitaminen en natuurlijke supplementen passen daar heel goed bij. 

Natuurlijk wordt er ook gekeken naar klachten die mogelijk te maken hebben met botontkalking. Denk aan gewrichtsklachten en stijfheid. 

► JZo zie je maar,  iedere periode heeft zijn eigen aanpak. 
Samen kunnen we bepalen wat het beste bij jou past. 
 

► Wil je weten of je in de overgang bent, of in welke fase je zit..? Doe de ZELFTEST. 
klik HIER.  Je krijgt na het invullen een uitgebreide analyse en adviezen hoe je het beste door deze periode heen kan komen...  

"Ik wil je leren om goed voor jezelf te zijn....daar heb niet alleen jij wat aan, ook alles en iedereen om je heen."

Petra